2VZ1

ja de 2e klas! ik ben over naar de 2e en laat hier zien wat ik heb gedaan en gemaakt in de 2e veel kijk plezier

ons eerste projectje was de rotokopter bij deze opdracht is het de bedoeling dat je een rotokopter maakt en die moet zo lang mogelijk in de lucht blijven. Ik zat in een team met Lisa en wij hadden 10 rotokopters gemaakt  en een paar helikoptertjes nagemaakt van de natuur. we hebben verschillende lengtes en breedtes geprobeerd uiteindelijk is de breedte van 6cm en de lengte van 10 cm geworden de opdracht kan je na lezen als je hier beneden klikt. 

de volgende opdracht kun je ook in het formulier hierboven lezen. Toch zal ik het nog even kort uitleggen. De opdracht heet het vallend ei en ik denk dat de meeste mensen er wel van gehoord heb. Je moet met bepaalde materialen ervoor zorgen dat het ei niet stuk gaat. Wij hebben ons idee gebaseerd op een video als je die wil zien klik dan hier. de foto hier beneden zegt denk ik wel genoeg over welk idee we hebben gekozen.

Ons ei is helaas stuk gegaan. maar we hebben het geprobeerd en het was leuk om te doen. 

Artcadia

Ons eerste echte project is artcadia. Bij dit project heeft ieder team zijn/haar eigen thema. Er zijn 4 thema's namelijk: mobiliteit, water, gebouwen en milieu en ruimte. Ik zit in het team met: Ismael, Romaissa, Rehan en ikzelf wij hebben het thema milieu en ruimte. De opdracht is om iets fuctioneels te maken voor de stad van de toekomst in 2080. Klik hier voor de link naar onze groepswebsite. Hierop kun je ons filmpje vinden. Mijn leerdoelen voor dit project kun je in het pop formulier hieronder vinden.

Hieronder vind je onze planning van dit project!

Seedvalley

Ons nieuwe project is seed valley. Dit project gaat over plantjes en de woestijn. Wij moet een manier bedenken om plantjes te laten groeien in de woestijn. Wil je hier meer over weten klik dan op de knop hier beneden. Wij doen meerdere experimenten met plantjes met tuinkers dat kun je hieronder ook zien.

hieronder vind je mijn leerdoelen/pop formulier. Hierop kan je zien wat ik dit project wil bekijken. En hieronder vind je ook onze planning.

Ibm

Seedvalley is afgerond. We hebben een nieuw project! Onze opdrachtgever is Joris Mertens van IBM. Wij moeten een robot maken en programmeren voor in de zorg. Ik zit in een team met alleen maar meiden. Lisa (de teamleider) Aya (deliverble verwerker) Romaissa                (de bouwer) Irem (deliverble verwerker) en ik Hadassa (de programmeur).  als je de opdracht wil lezen klik dan hieronder.

Corona opdracht

Zoals iedereen wel weet is er een groot virus over de wereld. We zitten allemaal thuis te werken aan school. Dit geld ook voor o&o, we hebben een nieuwe opdracht. Deze opdracht is voor in de tussentijd. Ibm gaat misschien nog door als we naar school gaan, maar hij staat nu even geparkeerd. In de tussentijd is er dus een nieuwe opdracht. Bij deze opdracht moeten we een artikel maken over een onderwerp dat te maken heeft met het Coronavirus. We moeten in deze opdracht een peer to peerreview doen. Een peer to peerreview is dat je het artikel van iemand anders gaat "beoordelen" Ik kijk naar het artikel van Lisa en Lisa kijkt naar mijn artikel.

Wil je de opdracht zien? Klik dan hieronder.

als je hier beneden klikt km je op een infographic van het aantal mensen die overleden zijn aan het coronavirus. Nog even een kleine disclaimer: Er is in dit document ook een grafiek te zien van 2022. Deze grafiek geld alleen als er dan geen vaccin op de wereld is gebracht tegen het coronavirus en als het dodental niet daalt.

na de infographic moeten wij 3 richtlijnen voor het onderzoek opstellen. Mijn docent gaat deze richtlijnen bekijken en kiest over welke ik uiteindelijk het onderzoek doe. Ik heb het de hele tijd over onderzoek. Er was ook een keuze om een ontwerp te maken. Ik ben meestal meer van de ontwerpen maar bij deze opdracht wist ik het niet zo goed. Ik heb er dus voor gekozen om 3 onderzoek richtlijnen op te stellen. 

Als je hier beneden klikt kom je op de 3 richtlijen.

Ik heb de richtlijnen laten zien aan mijn docent. Ik ga over de eerste richtlijn een literatuuronderzoek doen. Dit is de richtlijn over het eten en drinken van bepaalde dingen waardoor je het virus niet kan krijgen. Daar ga ik een onderzoek over doen.

voordat je onderzoek doet moet je natuurlijk eerst weten waarover je onderzoek gaat doen. Dat weet ik wel maar het is bij een onderzoek altijd handig en nodig om een onderzoeksvraag te hebben met deelvragen. Dit doe ik met een beetje hulp van 2 documenten die u hieronder kunt vinden.

Ik zat na te denken over de Wat, Wanneer en Waar. In het eerste document staat dat een hoofdvraag moet beginnen met Wat, Wanneer of Waar. Nou is het met mijn onderwerp alleen mogelijk om Wat te gebruiken. Dus mijn onderzoeksvraag is geworden: Wat voor eten denken mensen dat helpt tegen het coronavirus?

Ik heb een kleine plan van aanpak gemaakt. Die kunt u hieronder aanklikken.

Ik ga nu aan de gang met de eerste versie van het artikel. Zoals mijn docent zegt: "hij hoeft niet perfect te zijn het is een 1e versie". Dus dat ga ik doen aan de hand van die 5 bronnen in het plan van aanpak. De 1e versie is hieronder aanklikbaar.

Lisa heeft mijn artikel gereviewt en dit vind ze ervan: Heel leuk en interessant artikel met een origineel en nuttig onderwerp. Valt helaas wel af en toe een beetje in de herhaling. Het is niet te lang en het is heel leuk om te lezen.

Hadassa Klapwijk
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin